Ćwiczenia

Wstawanie z obrotem

Czas: około 10 minut
  1. Usiądź samej krawędzi krzesła, postaw stopy szeroko, szerzej niż biodra i zacznij kierować oba kolana raz w prawą, raz w lewą stronę tak, że odległość między nimi się nie zmienia. Zaobserwuj, że gdy kierujesz kolana w lewo obie pięty kierują się w prawo i na odwrót tak, że ciężar nóg spoczywa głównie na przodach stóp a pięty nawet mogą delikatnie unieść się od podłogi. Zrób to kilkanaście razy i poczuj jak miednica obraca się. Pozwól, aby i tułów obrócił się razem z biodrami. Spójrz się ponad ramieniem w stronę, w którą się obracasz. Odpocznij.
  2. Podeprzyj się lewą ręką z boku siedzenia po lewej stronie, kieruj kolana w lewą stronę i obracaj się w lewą stronę. Pozwól piętom unieść się od podłogi oraz pozwól, aby lewa ręka przejęła trochę ciężaru ciała na siebie. Stopniowo zwiększaj ten ruch tak, że z czasem będziesz podpierać się tylko na lewym pośladku. Zobacz jak daleko możesz się obrócić za siebie, albo i dalej. Pozostań w łatwym zakresie i zaangażuj do tego całe swoje ciało. Odpocznij.
  3. Teraz poeksperymentuj z tym ruchem w prawą stronę. Podeprzyj się prawą ręką z boku krzesła, kieruj kolana w prawą stronę i obracaj się w prawo, patrząc się za siebie lub też dookoła siebie ponad prawym ramieniem. Poczuj jak coraz bardziej ciężar przenosi się tylko na prawy pośladek oraz bardziej na prawą stopę, a lewa pięta unosi się od połogi. Zrób kilkanaście ruchów, jak zwykle szukając coraz lżejszego ruchu. Odpocznij.
  4. Wróć do ruchu w lewą stronę, pamiętaj, że stopy i kolana są w miarę szeroko, podeprzyj się lewą ręką na krześle. Tym razem, gdy obracasz się w lewo i patrzysz za siebie to przenieś coraz więcej ciężaru na lewą rękę, aż w końcu podeprzesz się na niej na, tyle aby móc unieść biodra od siedzenia. Pobaw się tym ruchem chwilę, aż łatwo i swobodnie oderwiesz również lewą rękę od siedzenia. Poczuj ruch uniesienia prawej pięty i obrócenia jej na, zewnątrz gdy większość ciężaru ciała spoczywa na lewej stopie. Za każdym razem staraj się wrócić do wyjściowej pozycji siedzącej wykonując dokładnie odwrotny ruch do tego, który Cię postawił. Odpocznij.
  5. Teraz poeksperymentuj z nim w prawo, czyli kierujesz kolana w prawo, obracasz się w prawo, oglądając się ponad prawym ramieniem i stopniowo coraz bardziej obciążasz prawą rękę. W końcu przenieś tyle ciężaru na prawą rękę, aż łato uniesiesz biodra i wstaniesz. Z czasem, zwiększając ten ruch oderwij prawą rękę od siedzenia, aż wstaniesz obracając się w prawo i w końcu stojąc patrząc się do tyłu. Odpocznij.
  6. Teraz połącz obie strony. Wstań raz podpierając się lewą ręką i obracając się w lewo a raz obracając się w prawo, podpierając się prawą ręką. Coraz płynniej przechodź z jednej strony na drugą. Znajdź coraz to lepsze położenie dla stóp na podłożu. Poeksperymentuj z tempem, spróbuj kilka szybkich jak i bardzo wolnych ruchów. Czy czujesz różnicę wstając obracając się w prawo i w lewo? Odpocznij.
[wróć na początek]