Ćwiczenia

Spacer pośladkami

Czas: około 10 minut
  1. Usiądź na środku krzesła, starając się nie garbić, poczuj jak siedzisz, czy ciężar ciała jest rozłożony równomiernie na obu pośladkach? Delikatnie zacznij unosić prawy pośladek do góry, za każdym razem pozwalając mu wrócić do pełnego oparcia na siedzeniu. Powtórz kilkanaście razy obserwując jak to robisz. Czy głowa pozostaje nieruchoma czy też pochyla się w trakcie tego ruchu? Spróbuj zrobić ten ruch tak, że głowa nie pochyla się w bok i zaobserwuj jak muszą pracować plecy, aby to było możliwe. Czy obciążasz jedną stopę bardziej niż drugą? Którą? Jak oddychasz? Szukaj coraz lżejszego i łatwiejszego ruchu, cały czas pozostając w komfortowym zakresie. Jakich zmian musisz dokonać, aby go odnaleźć? Możesz zmniejszyć tempo lub intensywność albo nawet wyobrazić sobie tylko ten ruch. Odpocznij.
  2. Wróć do unoszenia prawego pośladka, ale teraz za każdym razem przesuń go do przodu i wróć do pozycji wyjściowej. Czyli robisz mały krok prawym pośladkiem do przodu. Zrób to kilkanaście razy. Poczuj czy, gdy wysuwasz biodro do przodu to czy bark po tej samej stronie przemieszcza się do przodu? Czy masz na to wpływ? Czy chcesz mieć na to wpływ? Teraz zacznij robić prawym pośladkiem mały krok do tyłu i z powrotem. Zaobserwuj, co dzieje się z ramionami, głową, stopami, oddechem. Daj sobie chwilę na obserwację. To jest trochę tak jakby się było w nowym miejscu, i np. nowy krajobraz Cię zafascynował i chcesz się nim nasycić. Potrzebujesz na to czasu. Tak i teraz przyjrzyj się szczegółom. Odpocznij i poczuj różnicę między prawą i lewą stroną.
  3. Połącz teraz te dwa ruchy i zrób raz mały krok prawym pośladkiem do przodu i potem do tylu. Poczuj, w którą stronę łatwiej jest zrobić krok, do przodu czy tyłu? Poczuj oś obrotu tego ruchu na lewym biodrze. Czy może też czujesz ją gdzie indziej? Przyjrzyj się i zweryfikuj to i nie wierz mi na słowo. Może odkryjesz coś, co dla Ciebie będzie bliższe prawdy. Odpocznij. Poczuj różnice między prawą i lewą stroną.
  4. Teraz powtórz to po lewej stronie, zaczynając od unoszenia lewego pośladka, potem robienia małych kroczków w przód a potem w tył po lewej stronie. Każdy ruch powtórz kilkanaście razy, aby mieć czas na jego poznanie. Czy czujesz różnicę robiąc te ruchy po tej stronie? Jeśli tak to, na czym polega ta różnica? Odkryj ten ruch z najdrobniejszymi szczegółami po tej stronie, jak zmienia się oparcie na stopach, czy łatwiej robić Ci ruch do przodu czy do tyłu? Czy robisz to płynnie? Czy ramiona też przesuwają się do przodu i tyłu, podczas gdy przesuwasz biodro w przód i tył? Odpocznij.
  5. Teraz zacznij wędrować do przodu i do tyłu po krześle robiąc kroki prawym i lewym pośladkiem. Zaobserwuj czy stawiasz identyczne kroki prawą i lewą stroną? Zrób ten ruch bardzo powoli a potem szybciej, za każdym razem lżej i łatwiej. Jak pracuje kręgosłup w tym ruchu? Czy pracuje? Czy głowa wędruje z boku na bok czy porusza się po linii prostej? Spróbuj obu sposobów i poczuj różnicę. Daj sobie na to czas!!! Zrób małe ruchy a potem duże, pobaw się tym ruchem. Pozwól ramionom wisieć swobodnie z boku lub też połóż ręce na udach. Odpocznij i zaobserwuj jak się czujesz. Czy coś nowego pojawiło się w czasie tej lekcji, czego nie byłeś świadomy wcześniej? Coś Cię zastanowiło?
[wróć na początek]