Ćwiczenia

Obracanie

Czas: około 10-15 minut
  1. Usiądź na krześle, blisko jego krawędzi, nie opierając się. Obróć się w prawo i lewo tylko tak daleko jak możesz łatwo i wygodnie i zobacz, oraz poczuj, jaki to zakres. Czy łatwiej obrócić się w jedną niż drugą stronę? Gdzie czujesz tę różnicę?
  2. Zacznij wysuwać prawe kolano do przodu, a wraz z nim i prawe biodro. Poczuj czy jednocześnie z tym ruchem lewe kolano i biodro cofają się. Pozwól na ten ruch. Tak, że wysuwając prawe kolano, cofasz lewe. Zrób ten ruch wiele razy z każdym powtórzeniem coraz łatwiej. Poczuj czy barki obracają się w lewo razem z obracaniem miednicy? Zrób kilka ruchów świadomie i celowo obracając barki razem z miednicą. Poczuj czy głowa obraca się w lewo. Jak zmienia się nacisk stóp na podłoże? Odpocznij.
  3. Teraz, gdy wysuwasz prawe i cofasz lewe kolano, pozostaw barki w tym samym miejscu, nie pozwól, aby obróciły się w lewo. Zrób kilkanaście ruchów w ten sposób, coraz bardziej zmniejszając napięcie mięśni klatki piersiowej i pleców. Teraz, razem z ruchem obracania miednicy w lewo, gdy barki pozostają nieruchomo, zacznij celowo obracać głowę w lewą stronę. Tak, że obracasz miednicę i głowę w lewo a barki pozostają nieruchomo. Poeksperymentuj z tym ruchem i poczuj jak go wykonujesz. Czy łatwo jest Ci zamienić tę intencję w działanie z nią zgodne? Odpocznij.
  4. Pozostaw miednicę i głowę pośrodku ale obróć barki w lewą stronę (ręce możesz skrzyżować na klatce piersiowej). Czyli głowa i miednica pozostają nieruchome! A barki obracasz w lewo. Odkryj jak należy zróżnicować ruch w kręgosłupie, tak, aby można było obrócić tylko jednym z elementów, w tym przypadku barkami. Odpocznij.
  5. Do poprzedniego ruchu dodaj obracanie oczu w lewą stronę. Czyli biodra i głowa pozostają nieruchomo a barki obracasz w lewo jednocześnie patrząc się w tę samą stronę, w którą obracasz barki. Wykonaj ruch oczami w tym samym tempie, co ruch barkami. Zarówno w jedną jak i drugą stronę. Kilkanaście razy. Poeksperymentuj, zarówno z różnicowaniem ruchu barków bez ruchu miednicy oraz ruchem oczu bez ruchu głowy. Możesz wyobrazić sobie, że lewe oko jest połączone z lewym barkiem a prawe z prawym barkiem niewidzialnymi nićmi. Zrób ten ruch tak, aby długość obu tych nici nie zmieniała się w trakcie tego ruchu. Oczywiście zachęcam do korzystania ze swojej wyobraźni i fantazji, aby wytworzyć taki obraz tego ruchu, który pozwoli Ci go zrobić zgodnie z zamiarem. Odpocznij.
  6. Teraz obróć się w lewą stronę kilka razy korzystając ze wszystkich elementów, o których była mowa wcześniej, czyli obracając się wysuń prawe kolano do przodu i cofnij lewe. Obróć barki oraz głowę w lewo i spójrz się też oczami w lewo. Poczuj jak cały kręgosłup uczestniczy w tym ruchu i nie rób go na siłę, ale powoli i delikatnie. Poczuj jak zmienia się kontakt pośladków z siedzeniem oraz stóp z podłożem. Odpocznij i poczuj swoją prawą i lewą stronę.
  7. Obróć się na zmianę w lewo i prawo i poczuj czy jest jakaś różnica.
  8. Teraz poeksperymentuj z tymi ruchami w prawą stronę. Wysuń kilka razy lewe kolano do przodu jednocześnie cofając prawe. Zaobserwuj różnicę wykonując ten ruch po tej stronie. Teraz do tego ruchu dołącz obracanie głowy w prawą stronę. Czyli tylko miednica i głowa obracają się w prawo a barki pozostają nieruchome. Odpocznij.
  9. Poeksperymentuj z ruchem oczu i barków w prawo, kilkanaście razy, aż ten ruch stanie się łatwy. Możesz też obrócić oczy razem z miednicą. Popróbuj różnych kombinacji tych elementów. Pod warunkiem, że robisz ruch, który jest zgodny z Twoją intencją to jest to dobry ruch. Potem połącz wszystkie elementy obracając się w prawą stronę, głowę, oczy, barki i biodra i poczuj jak wykonujesz ruch w tę stronę. Odpocznij.
  10. Teraz na koniec obróć się kilka razy raz w jedną raz w drugą stronę angażując w ten ruch wszystko to, co pojawiło się w lekcji do tej pory. Poczuj siebie wykonując teraz ten ruch, czy coś się zmieniło? Czy coś Cię zaskoczyło w trakcie robienia tej lekcji? Jak reagujesz, gdy coś Cię zaskakuje? Odpocznij. Zaobserwuj jak się czujesz.
[wróć na początek]